New York Times, Associated Press report $1.2 billion in fines for ‘disseminating false and misleading information’

New York (AP) – New York’s top newspaper has apologized to a Pulitzer Prize-winning investigative reporter and the Associated Press for what it called “unprecedented” media pressure to remove an article from its website critical of a Russian-backed military intervention in Ukraine.

The Times and AP said on Thursday they were investigating a complaint from an online user alleging that an article by investigative reporter David Cornwell about the Russia-backed coup in Ukraine that ousted the elected government was published without her permission, violating an agreement between the two organizations.

Cornwell, a Pulitzer prize-winning reporter for the Times, was among the reporters who published an investigation into the coup and its aftermath.

Cornfield said in an interview with The Associated Press on Thursday that he was not aware of any violation of the terms of the agreement, and that he had contacted the AP to express his concern about the issue.

The complaint, which Cornwell shared with The Times on Thursday, said that the Times published an article that said that a group of Russian military officers and operatives were present in the Crimean peninsula.

Cornwell’s article, which was published on Feb. 12, said the group had been photographed in Crimea and was in charge of overseeing the takeover of the region.

The article also said the men were photographed wearing badges bearing the Russian Federation flag.

The Times said it had removed the article, but the AP said it was investigating the matter.

“In light of the serious allegations made in the complaint, we have decided to take the matter into our editorial board,” the newspaper said in a statement.

The statement said the Times had agreed to the agreement with the AP, which is part of the United States government, that it would provide any information or assistance it requested to the government investigating the coup.

It said it did not know if the agreement had been violated.

The Associated Press is owned by News Corp., a unit of News Corp. of Australia.

News Corp. did not immediately respond to a request for comment on Thursday.